
Co ma chmura do franczyzy?
Cloud computing znajduje swoje zastosowanie również w firmach franczyzowych. Korzystanie z wirtualnej platformy pozwala przede wszystkim na szybką wymianę informacji między centralą i placówką franczyzobiorcy. To też spore ułatwienie dla pracowników, którzy mają dostęp do faktur czy treści umów z kontrahentami z każdego miejsca na świecie. Mogą je też wydrukować. Taką usługę przygotowało dla swoich klientów HP wraz z serią drukarek, które korzystając z chmury firmowej, umożliwiają drukowanie z urządzenia mobilnego na dowolnej drukarce działającej w ramach sieci korporacyjnej. Jednak najważniejsze, że chmury pozwalają usprawnić współpracę z kontrahentami i zarządzanie relacjami.
– Użytkownicy programów Quatra w modelu SaaS mogą w ramach stworzonej wcześniej sieci kontaktów zarządzać procesami biznesowymi. Można to nazwać „Facebookiem dla firm” – mówi Maciej Kamieński, dyrektor sprzedaży pionu SMB, Sygnity SA, odpowiedzialny za markę Quatra. – Mechanizm działania platformy jest prosty. Przykładowo, za każdym razem, gdy jeden przedsiębiorca wystawi np. dokument sprzedaży, jego partner biznesowy natychmiast zobaczy go w swoim systemie. Następnie program odbiorcy automatycznie wygeneruje dokumenty magazynowe i księgowe, a termin płatności pojawi się w kalendarzu zdarzeń.
Dla małego i dużego
Koszty wdrożenia chmury w organizacji zależy od kilku czynników. Istotna jest wielkość firmy, liczba procesów, które chcemy przenieść do chmury, oraz liczba użytkowników mających dostęp do aplikacji.
– Korzyści najłatwiej zobrazować na przykładzie oprogramowania. Biorąc pod uwagę koszty zakupu programów oraz wydatki ponoszone na instalację, aktualizacje, serwis, utrzymanie działu IT oraz sprzęt, rozwiązania w chmurze dopiero w perspektywie 2 lat osiągają pułap kosztów związanych z inwestycjami ponoszonymi w przypadku oprogramowania „pudełkowego” – wylicza Maciej Kamieński.
Na przeniesienie kolejnych obszarów informatyki do chmury decyduje się coraz więcej firm i w najbliższych latach ta tendencja będzie się utrzymywać. Zdecyduje o tym przede wszystkim dopasowanie świadczonych usług do potrzeb konkretnej firmy oraz mobilność oferowanych rozwiązań.
Magdalena Krocz
Spis Treści:
http://www.celpraca.pl/pierwszy-krok-w-chmurze-obliczeniowej-cz-1/
http://www.celpraca.pl/pierwszy-krok-w-chmurze-obliczeniowej-cz-2/
http://www.celpraca.pl/pierwszy-krok-w-chmurze-obliczeniowej-cz-3/
0 Comments