Biznes franczyzowy? Komu się kręci, a komu nie? cz.1
27 Lis 2018

Biznes franczyzowy? Komu się kręci, a komu nie? cz.1

Post by Redaktor

Ratunek to stabilny popyt Ewelina Kyzioł właścicielka sieci Mydlarni u Franciszka

Siłą napędową branży kosmetycznej jest franczyza. To właśnie ona od kilku lat przyczynia się do wzrostu wartości sprzedaży kosmetyków w sieciowych sklepach kosztem pojedynczych punktów. W ubiegłym roku wartość kosmetyków sprzedanych w drogeriach przekroczyła 7,8 mld zł, a 41,2 proc. transakcji miało miejsce w zrzeszonych sklepach kosmetycznych. Sieci mogą zaoferować swoim klientom niższe ceny i szeroki asortyment, a przede wszystkim markowe kosmetyki, bardzo często tworzone na potrzeby konkretnej firmy. Prognozy centrum badawczego PMR zapowiadają w tym roku prawie 16 proc. wzrost sprzedaży w sieciach kosmetycznych, perspektywy są więc obiecujące.

Branża kosmetyczna, zwłaszcza firmy oferujące kosmetyki z wyższej półki, tak jak to ma miejsce w przypadku Mydlarni u Franciszka, nie powinny się zbytnio obawiać spowolnienia. Popyt na takie produkty jest przeważnie stały, bo decydują się na nie osoby z grubszym portfelem. Są to najczęściej kobiety, które mają już ugruntowaną pozycję społeczną i stać je na zakup naszych kosmetyków.

Zachowawczy franczyzobiorca Jacek Kopij dyrektor ds. rozwoju sieci Top Secret

Kryzys jest bardziej zjawiskiem medialnym, niż realnym. W dalszym ciągu przedsiębiorcy szukają atrakcyjnych inwestycji i pomysłów na biznes. Myśląc w dłuższej perspektywie, gotowy pomysł na biznes, jakim jest franczyza, w dalszym ciągu okazuje się atrakcyjną formą inwestowania kapitału. Franczyza w branży odzieżowej nie jest tutaj wyjątkiem. Oczywiście, dzisiaj franczyzobiorca bardzo starannie analizuje ofertę, nie jest skłonny do ponoszenia ryzyka, nawet jeśli perspektywa zysku jest większa. Wybiera tylko najlepsze i najbardziej stabilne rozwiązania. Bardzo dobrym przykładem jest tutaj rozwój sieci Grupy Redan: Top Secret i Troll. W całym 2011 roku otworzyliśmy w Polsce osiem sklepów franczyzowych, podczas gdy w bieżącym roku tę samą liczbę otwarć zrealizujemy już do końca czerwca. Natomiast w całym 2012 roku planujemy otworzyć 16-18 sklepów franczyzowych. Pomimo niesprzyjających sygnałów z rynku, Polacy wykazują się dużą aktywnością i przedsiębiorczością.

Czytaj dalej: http://www.celpraca.pl/biznes-franczyzowy-komu-sie-kreci-a-komu-nie-cz-2/

Tags:

0 Comments

Leave a Comment